Direktlänk till inlägg 12 januari 2017

Jag har blivit pappa! <3 <3 <3

Av Sture - 12 januari 2017 15:00


Det händer ju så himla mycket IRL så jag har haft svårt att uppdatera er här URL!

Jag har tävlat ganska hårt, med hyfsade resultat faktiskt, under hösten, och jag har bland annat tagit DM-brons i Närke med Matte. Kanonroligt var det! Stolt över Matte faktiskt, som för en gångs skull kunde fokusera ordentligt och visa mig runt banan utan ett enda hjärnsläpp, så vi klararde oss nollade i båda loppen.


 

Just nu så har vi vintervila...eller ja...vila och vila. Det är ju så att jag har blivit PAPPA!!! Och det vet väl alla ni småbarnsföräldrar hur mycket vila det är.

Stina, en av mina "fruar", är det som är mamma till dem. Stina är en kanonsöt tjej!

 


Under vår vintervila så tränar vi iallafall lite då och då, vilket vi har gjort idag faktiskt. Matte hade bokat en timme i en inomhushall, Lerkulan, i Skinnskatteberg, och det var så himla kul! Jag ville inte sluta och åka hem, inte Astrid(min yngsta "fru) heller. Stina fick ju vara hemma med barnen såklart, för det är lite för tidigt för henne att börja att träna redan nu, de är ju bara 2 1/2 vecka än, och de vill ju inte vara utan mamma ett par timmar heller.


 


Jag fick iallafall träna kontaktfält....för det är så att jag absolut inte vill stanna på de där fälten längst ner på balanshindren, utan jag vill vidare direkt. Och Matte är så himla velig också, för hon har tränat både "trampa" och Running Contacts, så just nu så kör jag något mitt emellan liksom :P




Astrid tränade också kontaktfält, men också att bara ta Bommen faktiskt, för hon ville hoppa av den först, och det går ju inte för sig.

 

Slalom tränar vi vid varje träningstillfälle, idag också, och nu börjar Astrids slalom att sitta ganska bra. Tränar hon riktigt hårt på det, så kanske hon blir lika duktig som jag.

Men bara kanske.

 


Ha det toppen tills vi hörs igen!

Sture

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sture - 21 mars 2018 17:51



  Jag fullkomligt ÄLSKAR godismaskinen som Matte har köpt! Det är så himla roligt att TRAMPA, och sedan hämta godisarna ur maskinen! Jag blir helt galen om jag ska vara ärlig!     Matte säger att vi ska ha den till att träna "trampa", vilket...

Av Sture - 21 mars 2018 09:12


Jag försökte att få Matte att leka med oss imorse, men hon ville äta frukost sade hon. Och dricka kaffe.     Hmm...kanske kan få henne till det senare idag   Jag skulle vilja träna lite slalom också, så det ska jag nog tjata om. Hörs! #...

Av Sture - 16 mars 2018 17:17


Jösses, vad det var länge sedan jag bloggade! Har glömt bort den här bloggen helt och hållet! Men så har jag och Matte tävlat hårt hela året också, kanske är därför, men nu har jag tänk att skärpa mig.   Igår så fick Matte för sig att bada os...

Av Sture - 16 januari 2017 08:27


  Mina valpar är så små än, så de sover så mycket. De är ju bara drygt tre veckor. Riktiga julklappar var de, för de är ju födda på julaftonen.     Jag väntar på att de ska bli så stora att jag kan busa med dem! Längtar!    ...

Av Sture - 15 januari 2017 14:13

  Nu har Matte lagt ut valparna på Blocket, för det är ju inte tänkt att någon ska stanna den här gången. Det är lite för tidigt just nu, men Matte säger att hon tänker spara en valp lite senare. Jag vet inte om jag vill det...jag tycker att vi har...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards