Direktlänk till inlägg 4 september 2016

Hallojken på er!

Av Sture - 4 september 2016 13:15


Sture är namnet, och jag är en "svensk agilityhund".

Min människa som får bo hos mig, mest för att jag tycker lite synd om henne, och kallar sig för Matte, säger att jag är en blandras.Närmare bestämt en blandning av dvärgpudel och papillon säger hon, även om hon ibland trott att det även finns terrier i mig bara för att jag fullkomligt älskar bollar. Jag menar...vem älskar inte bollar?! Måste ju inte vara terrier för det! Vad nu det är för något...

Jag älskar Matte också, fast det där med bollar är nästan snäppet bättre. Fast bara nästan.



 


Det bor två tjejer här också, iallafall nu för tiden, Stina och Astrid. De fanns inte här från början, utan då var det bara Matte och jag. Åh, vilka tider det var! Längtar tillbaka till den ibland faktiskt. Men som sagt, nu är vi fler...Stina är en dvärgpudel säger Matte, jag vet inte jag men iallafall så är hon svart, krullig och snygg om ni frågar mig. En riktig prinsessa!

Den andra tjejen är en riktigt, liten sprallig en, heter Astrid och är av samma blandning som jag säger Matte. Hon är svart och okrullig.

Vi tre har väldigt roligt ihop, iallafall för det mesta, men nu har den där Astrid börjat att hinna före mig till bollen nu och då när Matte kastar den, och det är ju lite retsamt. Känner mig inte så macho då.


 


Flocken består ju inte bara av oss tre, utan även av Matte då som ni förstår, och så en annan människa som kallas för Husse.

Jag kommer att skriva om vårt hundliv här på Bloggen, berätta en del om vårt tävlande i agility och kanske, men bara kanske , får Matte gästblogga ibland.


                                                                    Hörs&Syns!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sture - 21 mars 2018 17:51



  Jag fullkomligt ÄLSKAR godismaskinen som Matte har köpt! Det är så himla roligt att TRAMPA, och sedan hämta godisarna ur maskinen! Jag blir helt galen om jag ska vara ärlig!     Matte säger att vi ska ha den till att träna "trampa", vilket...

Av Sture - 21 mars 2018 09:12


Jag försökte att få Matte att leka med oss imorse, men hon ville äta frukost sade hon. Och dricka kaffe.     Hmm...kanske kan få henne till det senare idag   Jag skulle vilja träna lite slalom också, så det ska jag nog tjata om. Hörs! #...

Av Sture - 16 mars 2018 17:17


Jösses, vad det var länge sedan jag bloggade! Har glömt bort den här bloggen helt och hållet! Men så har jag och Matte tävlat hårt hela året också, kanske är därför, men nu har jag tänk att skärpa mig.   Igår så fick Matte för sig att bada os...

Av Sture - 16 januari 2017 08:27


  Mina valpar är så små än, så de sover så mycket. De är ju bara drygt tre veckor. Riktiga julklappar var de, för de är ju födda på julaftonen.     Jag väntar på att de ska bli så stora att jag kan busa med dem! Längtar!    ...

Av Sture - 15 januari 2017 14:13

  Nu har Matte lagt ut valparna på Blocket, för det är ju inte tänkt att någon ska stanna den här gången. Det är lite för tidigt just nu, men Matte säger att hon tänker spara en valp lite senare. Jag vet inte om jag vill det...jag tycker att vi har...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards